7 ting du skal huske, når du planlægger

Hvad kræver det at skabe de bedste rammer for din planlægning?

Om så det er den helt store plan for skoleåret, eller den lille plan for en dobbeltlektion i historie, så har vi en del gode ideer, som vi gerne vil dele med dig.

Gennem årenes løb har vi, især Anders Peter, lavet et utal af undervisningsforløb.

Både til os selv, men også til andre (fx på forskellige forlag).

I den proces er vi blevet meget klogere på, hvad der virker.

Og vi har lært på den hårde måde, hvad der ikke virker.

Hvad skal du så huske?
Kort fortalt, så er det vigtigt, at du:

  • Er helt afklaret med, hvorfor I skal arbejde med netop det emne/tema.

  • Overvejer, om der er nogle særlige strukturer eller arbejdsformer, der skal indgå?

  • Nøje udvælger de materialer, som du vil bruge.

  • Tænker over, hvordan du får startet forløbet op bedst muligt.

  • Overvejer, hvordan og hvornår du vil give feedback.

  • Skifter mellem de lærerroller indtager, du undervejs i forløbet – hvornår får eleverne fx lov at arbejde selv?

  • Tænker på, hvordan du bedst afslutter forløbet.

Vi kunne skrive meget om alle ovenstående punkter, og mange flere, der er med til at skabe den gode undervisning.

Og vi har skam både skrevet tekster, lavet skabeloner og indtalt podcasts om det.

Det vil vi gerne dele med dig!

Skal vi ikke sende dig inspiration til dit arbejde?

Vi skal bare bruge dit navn og din mail, så sender vi dig:

  • Forskellige skabeloner, der kan gøre arbejdet nemt og overskueligt.
  • Inspiration til, hvordan du kan gøre tingene lidt anderledes, end du plejer.

Vær opmærksom på, at du får en mail, hvor du lige skal bekræfte, at du ønsker materialet tilsendt.

Den mail kan desværre godt ende i dit spamfilter, så led gerne der, hvis du ikke modtager noget.