Giver jeres teamsamarbejde mening?

Af Kasper Myding, 2020 Teamsamarbejdet må ikke blive et mål i sig selv. Det er oplevelsen af samarbejdet og udbyttet af det, der er centralt. Vi må altså forholde os aktivt og kritisk til, hvordan vi iscenesætter det i praksis, så det opleves effektivt og meningsfuldt.  Samarbejdet mellem de professionelle i skolen er centralt for at lykkes med skolens kerneopgave. …

At skabe de gode relationer

 ’Jeg lærer mere, hvis der er en god stemning i klassen.’ Af Anders Peter Nielsen, 2020 Mere eller mindre sådan svarede ni ud af ti udskolingselever i Roskilde kommune, da kommunen lavede en undersøgelse om elevernes trivsel på skolerne. Og du kan sikkert nikke genkende til udsagnet. For er det ikke også tilfældet for os voksne, hvis vi er på …

3 TIPS TIL FJERNUNDERVISNING

Undervisning med digitale materialer er ikke nyt, men det er den nuværende situation. Lærere og undervisere i hele landet står med en svær og spændende opgave. På siden her giver vi dig 3 tips til, hvordan Kompetencehjulet og dets kategorier kan bruges som inspiration til at løse nogle af de udfordringer, som du står med. Selve Kompetencehjulet kan du se …

ALLE BØRN HAR RET TIL SKOLEGANG!

Derfor arbejder vi sammen med Maren Elise Skjerlie Gilling, der driver organisationen 5skoler. Dem skal vi hjælpe ift. at klæde deres undervisere bedst muligt på ift. deres arbejde med de flygtningebørn, som de underviser nede i Tyrkiet. Klasselokalerne er intermistiske, men de gør deres bedste. Som Maren siger – de bygger skoler til børn, der ikke har en. Og det …